Vi finns med dig på resan!

Ibland behöver man hjälp med vår utrustning, då står vår kunniga support till din tjänst. Du når dem via epost eller telefon.

Vi har dessutom resande servicetekniker som kommer till dig när problemet inte går att lösa på distans. Vi kan även erbjuda ett antal olika serviceavtal där vi kommer överens om en SLA-tid som ert avtal kräver.

Vi har dessutom utbildat personal på serviceverkstäder över hela landet för att du alltid ska ha service nära till hands.

Telefonsupport vardagar 07–16 (fre. 07-14)
+46 321-530 702
support@botek.se

Återkommande kontroll

Vågar som används för att väga avfall ska kontrolleras var tolfte månad. Det är den som använder vågen som ansvarar för att det blir utfört.
Botek är ackrediterade av Swedac och erbjuder att genomföra Återkommande kontroll av kärlvågar och chassivågar både hos er som kund och i våra lokaler i Ulricehamn och Kallhäll.

Botek är ackrediterade av SWEDAC och erbjuder att genomföra återkommande kontroll av kärlvågar och chassivågar.

Verkstäder & servicepunkter

Närhet till service är en viktig faktor vid val av leverantör. På Botek har vi löst det på vårt eget sätt. Vi utbildar lokala verkstäder, så att servicen finns tillgänglig nära er.

Utöver dessa serviceverkstäder har vi egna lokaler. Vid mer omfattande arbeten och ombyggnationer utgår vi från Ulricehamn och Stockholm.

Utbildning

Vi erbjuder våra kunder och serviceverkstäder olika utbildningspaket i hur man felsöker och reparerar våra system. Kurserna hålls i våra egna lokaler, både i Ulricehamn och Kallhäll.

Vår tanke är att när man går härifrån ska man ha en tillräckligt bra grund i hur våra system är uppbyggda för att på ett enkelt sätt kunna påbörja en felsökning och reparation.

Lagerservice

För att korta ner servicetiden så mycket som möjligt ser vi till att hålla konsignationslager med viktiga reservdelar.

RMA / Retur

Vid retur av någon av våra produkter, skriv RMA-Blankett och bifoga den med returnerad produkten.